Z pewnością wielu z nas zastanawia się, w jaki sposób oddziałuje na nas reklama – czy to telewizyjna, czy artykuł sponsorowany w prasie, czy też plakat na mieście. Otóż, reklamę produktu postrzegamy jako całość. Widzimy nazwę marki, jej kolorystykę, czyli wygląd opakowań produktu, jego ulotek itp.

logoKojarzymy daną nazwę firmy z określoną branżą, na przykład ekskluzywnymi wyrobami z czekolady, oczyma wyobraźni jesteśmy w stanie przywołać czcionkę, którą napisany jest logotyp firmy na opakowaniu tego produktu, a w sklepie podświadomie wybieramy produkty o podobnej stylistyce opakowania, kojarząc je z tymi, które znamy i lubimy.

To, co kojarzy nam się w sposób oczywisty, czyli wizualnie, z daną marką, to po prostu zasługa usługi reklamowej zwanej projektowanie identyfikacji wizualnej. To projektowanie od zera wszystkich elementów graficznych będących później wykorzystywanych w produkcji opakowań, w drukowaniu nowych ulotek, czyli w utrwalaniu kolorystyki i elementów graficznych charakterystycznych dla marki, w głowach konsumentów. Dla każdego początkującego przedsiębiorcy, ale także i dla tych, którzy od lat z powodzeniem prowadzą niewielkie biznesy i myślą o ich powiększeniu, identyfikacja wizualna firmy będzie dobrym rozwiązaniem. Jeśli dopiero startujesz w branży, potrzebujesz elementów graficznych, które cię wyróżnią i czegoś, dzięki czemu zostaniesz od razu zapamiętany. Z kolei gdy już prowadzisz jakąś firmę, musisz zadbać o to, by nadążać nie tyle za trendami, co wręcz wymogami na rynku.

Dziś, gdy nie wyróżniasz się z tłumu, to nie istniejesz. Istnieje dość ryzykowna taktyka marketingowa nazywająca się „wyróżnij się albo zgiń”, i właśnie ku temu wyróżnieniu zmierzają graficy projektujący znaki graficzne dla firm, przy okazji dbając o to, by każdy z ich elementów współgrał ze sobą i tworzył spójny przekaz dla konsumentów. I oczywiście napędzał klientów do danej firmy, bo o to właśnie chodzi w każdej formie reklamy.