W dużych obiektach takich jak chociażby biurowce często zachodzi konieczność optymalizacji różnych procesów. Jest to wynikiem pojawiania się na rynku nowych technologii, które znacznie ułatwiają wykonywanie poszczególnych czynności. Przykładem może być chociażby otwieranie drzwi do poszczególnych pomieszczeń w budynku. W klasycznym rozwiązaniu zamek jest otwierany przez klucz.

Jak ułatwić dostęp do pomieszczenia?

systemy kontroli dostępów do pomieszczeńPrzeważnie do każdego zamka pasuje unikalny klucz. Jest to bardzo uciążliwe w przypadku obiektów, gdzie może znajdować się kilkadziesiąt, a często nawet kilkaset par drzwi. Właśnie dlatego zdecydowanie lepszym pomysłem są systemy kontroli dostępów do pomieszczeń, które wykorzystują do swojego działania specjalne czytniki kart magnetycznych. Odczyt karty pozwala na udzielenie dostępu do określonego pomieszczenia czy przestrzeni. Po pozytywnej weryfikacji zwalniany jest elektrozaczep, który znajduje się w drzwiach. Następnie osoba może wejść do pokoju. Warto dodać, że rozwiązanie to ma wiele zalet. Przede wszystkim eliminowana jest konieczność noszenia pęków kluczy po obiekcie. Dodatkowo osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo mogą zaprogramować karty w taki sposób żeby poszczególne osoby miały jedynie dostęp do przestrzeni, które są przez nie wykorzystywane w trakcie wykonywania czynności służbowych.

W ten sposób niepowołana osoba nie wejdzie do pomieszczenia, które nie jest dla niej przeznaczone. Jest to bardzo wygodne dla właścicieli firm, którzy mogą w ten sposób kontrolować lepiej procesy odbywające się w firmie. Tego typu urządzenia instalowane są przez kwalifikowane firmy, które specjalizują się w tego typu rozwiązaniach. Jak widać nowoczesne technologie pozwalają w znaczny sposób skrócić czas wykonywania niektórych czynności oraz je ułatwić.